fredag 14 april 2017

4.15 Isobel träffar på en vampyr

Isobel får en liten stund för sig själv och passar då på att träffa Peter igen. De samtalar och stämningen mellan dem hettar till. De myser, gosar, busar genom att kittla varandra. Efter en stund kysser de varann för första gånge. Isobel känner hur det pirrar i hela kroppen.






Isobel och Peter tänker inte vänta. De hoppar ner i Isobels säng och har myspys så både kuddar och fjädrar flyger.





Efteråt tar Isobel ett graviditetstest. Det är positivt! Hon ska bli mamma igen.



Isobel springer direkt till Peter för att berätta om nyheten. Hon är lite nervös först.
- Jag är gravid, säger Isobel.
- Ha, eller hur? svarar Peter.
- Jag skojar inte, säger Isobel.
- Oh herregud, säger Peter och vet inte vad han ska ta sig till.





- Nej, jag måste hem nu, säger Peter.
Han ställer sig då och det blir ett svart moln runt honom. Isobel blir lite rädd först. Helt plötsligt förvandlas Peter till en fladdermus. Hon upptäcker då att han faktiskt är en vampyr. Men hon accepterar det direkt och fortsätter att vara vänlig mot honom. Hon inser då att hennes bebis kommer få vampyrgener.
- Ja men hej då Peter, säger Isobel. Jag hör väl av mig när bebisen har kommit.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar